Gotland (lång version)

Visst är jag duktig. Nu ska jag skriva blogg. Blogga.

Jag och kicki kom hem från gotland igår. Vi hade jättekul och lärde oss en massa saker. Eller jag vet inte, det är väl något man bara säger. Lärorik semester, nej tack. I alla fall, det var en rolig resa.

Prick nio träffades vi på resecentrum. Kicki var där tjugo minuter innan och jag fem minuter efter nio. Vi tajmar varandra så bra. Vi köpte biljetter, jag hade men mig den största komihåglappen ever, men lyckades ändå boka fel på hemresan. Skills.

Sedan låste vi in väskorna på resecentrum och begav oss till Espresso House. Vårt nya ställe. Typ. CHAILATTE!

Eftersom vi är så smarta hade vi varit på stan dagen innan och hittat saker vi ville ha. Men vi hade inte pengar med oss. Det resulterade i att vi tog kort på allt vi ville ha, och på resedagen hade vi en halvtimme på oss att köpa det. Ganska fiffigt, om jag får säga det själv. Min mobil gick sönder också, kul verkligen. För att verkligen plåga er tänker jag berätta allt fel! På/Av-knappen, aktivitetsknappen, gröna luren, 2, 3, och så stänger den av sig ibland. Jihuuu. Var tvungen att lämna in den. Om man räknar har den varit på lagning tre gånger, vilket är lika med ny mobil!

Tio i elva gick Kustpilen ner mot berga och hultsfred och allt det där. I Vimmerby gick tåget sönder så vi fick åka buss. Alltså tog det ungefär 40 minuter längre tid. Inte utan att man blev lite sur. Framme i Oskarshamn fixade vi biljetter och sen gick vi på båten. Lätt som en plätt. Jag hyrde en dvdspelare (yeeey, det är sextonårsgräns) kände mig duktig. Enda problemet var att vi inte fick upp den. Dvdn alltså! Satt och drog och höll på, innan kicki gick och frågade om hjälp. Hur skulle vi kunna veta att man öppnade i andra änden? 

Nu får ni gå in på bilddagboken istället och se alla bilder!

karinromberg
ktillander


 




Kommentarer
Postat av: jakob N

haaha såg bdb och som hoppades på lång version, :D kortast nånsin

2008-08-17 @ 21:57:48
Postat av: jenny

hahah, sökte bara på "fucktherest.blogg.se" och tadaa där kom du ;D

2009-08-30 @ 16:05:33
URL: http://vibeke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0