Godmorgon

Vilken härlig dag! Nej jag skojar bara, fy fan vilket väder. Man hoppades ju på att det skulle vara fint på skolavslutningen, men nejdå. Som tur är har det ju varit helt underbart veckorna innan!

Jag vet inte om det är någon som läser vilken tid jag skrev det här, antagligen inte. Så jag skulle vilja lägga till att klockan är halv tio. På sommarlovet! Och jag är uppe. Varför? Jo, egentligen vaknade jag klockan åtta, för mamma väckte mig. På noll sekunder skulle jag vara påklädd och sitta i bilen. För att jag tappade mitt amband igår på stan, vi skulle åka och leta. Det var faktiskt väldigt synd att jag tappade det, för jag fick det på min konfirmation av mormor, mamma och pappa.
Så om nån hittar det, snälla säg till! Stort, som små fyrkanter med stenar i, i silver.

Nu kom jag precis hem från Tempo. Töntigt namn. Och jag gjorde en trevlig liten observation. Att klockan nio på morgonen är det sexårigarna som regerar på Tempo. De finns överalllt, och de köper godis. Det visste jag faktiskt inte, men det känns som att det var sålänge sedan man själv var liten och vaknade halv sju på morgonen. Men jag kommer inte ihåg att jag var i affären klockan nio. Det tror jag nog inte.

Och igår sa jag hejdå till Kicki, vi kommer inte träffas på sex veckor, eller värre. Sex långa veckor. Det är faktiskt ganska sorgligt eftersom vi alltid träffas i vanliga fall. Kicki är bäst!

PUSSSSSSS


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0